????? ???? ??? ???? ??????

يکشنبه 12 شهريور 1402
10:12
تبلیغ پارسی

لگو آجر، يعني يک بازي ساخت و ساز از چند تکه آجر که قابليت اتصال به يکديگر را دارند، يکي از محبوب ترين اسباب بازي ها در بين کودکان و نوجوانان محسوب مي شود. اين اسباب بازي بخشي از دوران کودکي ماست و هنوز هم يکي از اسباب بازي هاي مورد علاقه کودکان است.

اما مهمتر از محبوبيت و سرگرمي اين اسباب بازي، فايده اي است که بر هوش و خلاقيت ذهني کودکان خواهد داشت. در واقع کودکان هنگام بازي با لگو از خلاقيت و تخيل خود کمک مي گيرند و اين مهارت هاي بسياري را به آنها مي آموزد.

آگاهي پيدا کردن اکثريت والدين درباره فوايد بازي لگو براي کودکان باعث شده است تا بسياري از والدين به خريد اين اسباب بازي براي فرزندان خود بپردازند. از اين رو در اين مقاله تصميم گرفتيم تا شما را با مهمترين مزيت هاي لگو براي کودکان آشنا کنيم.

مهمترين مزاياي لگو براي کودکان

لگوها براي سنين مختلف طراحي شده اند و براي تجربه مزاياي بازي با لگوها بايد لگوهايي متناسب با سن کودک خود خريداري کنيد. در زير، 8 مزيت لگو براي کودکان را بررسي خواهيم کرد.

1- تقويت مهارت هاي حرکتي دست ها

کودکان امروزه به دليل استفاده از تبلت و موبايل، دست خود را زياد تکان نمي دهند و مهارت هاي حرکت انگشت را خيلي دير ياد مي گيرند. هنگام بازي با بلوک، کودکان از دست و انگشتان خود استفاده مي کنند و دستان خود را حرکت مي دهند. بازي با بلوک هاي لگو و اتصال و جداسازي قطعات لگو از يکديگر باعث تقويت دست و انگشتان و عضلات کودکان مي شود.

2- ارتقاء مهارت هاي رياضي و آموزش حل مسئله

يکي ديگر از مزاياي اسباب بازي هاي لگو براي بچه ها اين است که آنها مهارت هاي رياضي و حل مسئله را آموزش مي بينند. هنگامي که کودک با لگو بازي مي کند، يک نمودار کلي در ذهن خود از آنچه که قرار است بسازد ايجاد مي کند. سپس با کمک هوش فضايي مدلي مفهومي و تخيلي براي ساختار خود طراحي خواهد کرد. کودک در ذهن خود سعي مي کند راه حلي براي استفاده از اين مدل، ايجاد تقارن، شناسايي محل هر لگو و ... بيابد.

همه اينها باعث مي شود که بدانند چگونه مسائل را حل کنند و تا حدودي مهارت هاي رياضي را بياموزند. به اين ترتيب در آينده مي توانند پيچيده ترين مسائل رياضي را با کمک هوش فضايي و مهارت حل مسئله حل کنند.

وقتي فرزند شما با موفقيت اولين مدل ذهني خود را بسازد، براي ساختن بقيه مدل ها الهام مي گيرد و به خود اجازه مي دهد مدل هاي پيچيده تري را در ذهن به تصوير بکشد. اين مسئله به تدريج بر تقويت توانايي هاي ذهني کودک تاثير مي گذارد.

3- خلاقيت کودکان را پرورش دهيد

بدون شک فايده اصلي بازي با لگو براي کودکان تقويت و نشان دادن خلاقيت در آنهاست. خلاق بودن يکي از مهم ترين مهارت هايي است که هر فردي در زندگي خود به آن نياز دارد. مهم نيست که فرزندان شما مي خواهند در آينده چه کاري انجام دهند يا چه روياهايي از دوران کودکي داشتند، آنها براي رسيدن به اهداف خود در هر سني به خلاقيت نياز دارند.

بهتر است از همان دوران کودکي زمينه رشد و شکوفايي خلاقيت فرزندتان را ايجاد کنيد با اين حال، بيشتر اسباب بازي ها همه چيز را براي کودک مي ساختند و جايي براي خلاقيت او باقي نمي گذاشتند خوشبختانه يکي از مهمترين مزاياي لگو براي کودکان کمک به جريان خلاقيت آنهاست و اين بازي به طرز شگفت انگيزي کودک شما را خلاق مي کند.

ذهن کودک شما در حين بازي با لگوها به چالش کشيده مي شود و او بايد براي ايجاد طرح هاي مورد نظر خود فکر کند. در واقع کودک ابتدا فکر مي کند و ايده مي خواهد، سپس بايد از مهارت هاي خود براي اجراي آن ايده استفاده کند و اين يکي از مزيت هاي اصلي لگو است.

4- به افزايش اعتماد به نفس کمک کنيد

يکي ديگر از ويژگي هاي بازي با لگو اين است که به تقويت حس اعتماد به نفس در کودک شما کمک مي کند. کودک با تکيه بر مهارت و تخيل خود با استفاده از لگو ساختماني مي سازد و کار مفيدي را به پايان مي رساند. او مدت ها به فکر ساخت اين سازه بود و با تلاش خود توانست چيزي را با دستان خود بسازد. به همين دليل نتيجه کار، او را بسيار راضي و در او احساس خوبي ايجاد مي کند. اين باعث مي شود کودک اعتماد به نفس بيشتري داشته باشد.


برچسب ها: ????? , ???? , ??? , ???? , ?????? , ,
[ بازدید : 157 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تبلیغ پارسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]